Abandonate până anul viitor, lucrările la Calea Turzii au fost făcute de mântuială. Cea mai importantă cale de acces spre nordul României suferă la intrarea în Cluj-Napoca. Şoferii se pot trezi cu jantele şi suspensiile distruse.
Cea mai importantă cale de acces în Cluj-Napoca - Calea Turzii - a fost redeschisă în întregime traficului la începutul lunii septembrie, după finalizarea lucrărilor de refacere a sistemului de canalizare. Cu toate că a trecut mai puţin de două luni de la turnarea noului covor asfaltic, prima bandă de circulaţie este pavată cu gropi şi denivelări.
Situaţia este şi mai tragică întrucât pe aici se realizează legătura cu toată partea de Nord a ţării (DN1-E60 – spre Oradea, E81 – spre Zalău-Satu Mare, E576 - Dej-Bistriţa sau Baia Mare). Potrivit lui David Suciu, reprezentantul Search Corporation, firma care a realizat studiul de circulaţie pentru Cluj-Napoca, din totalul de 38.000 de maşini care tranzitează municipiul într-o zi, mai mult de o treime utilizează această stradă.
Borduri în drum
Pe una din porţiunile străzii, bordurile se desprind şi ajung în şosea. Rigolele de la marginea drumului sunt aduse la nivelul asfaltului, dar nu peste tot. Singura vulcanizare de pe Calea Turzii este vizitată zilnic, potrivit proprietarului, de mai mulţi şoferi cu jenţile îndoite. Pe lângă noxe şi zgomotul infernal, pietonii trebuie să suporte şi noroiul care a înlocuit în unele locuri de tot trotuarul.
Explicaţii există, vinovaţi nu prea
Lucrarea de refacere a covorului asfaltic, adică readucerea străzii la starea iniţială trebuia asigurată de consorţiul germano-român Pfeiffer-Grup 4 Instalaţii-Tim, care a modernizat sistemul de canalizare. Lucrările au fost însă subcontractate Regiei Autonome a Domeniului Public, aflată în subordinea Primăriei.
Ion Pantelimon, directorul regiei spune că lucrările realizate de ei nu au influenţat foarte mult starea carosabilului, proastă de mai multă vreme. „Noi am pus doar beton şi asfalt pe porţiunea de aproximativ un metru. Astea nu cedează. Compactările balastrului nu le-am făcut noi”, spune Pantelimon.
Ioan Aşchilean, reprezentantul Grup 4 Instalaţii, firma care a făcut compactarea balastrului, recunoaşte că s-a greşit. „Într-adevăr, există trei sau patru zone unde s-a tasat. Ce am gresit noi, vom suporta. Ce au greşit alţii, vor suporta ei”, a încheiat Aşchilean. Până atunci, miile de şoferi care trec pe Calea Turzii rămân cu maşinile zdrobite.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu