Compania face primii pasi pentru a oferi un serviciu gratuit destinat neofitilor in domeniul high-tech, care cauta o modalitate simpla de a impartasi informatii cu alte persoane care lucreaza in aceeasi companie sau care frecventeaza aceesi clasa, la scoala. Cu numai cateva click-uri, aproape oricine poate sa isi realizeze si sa isi actualizeze un site web, cu o gama larga de materiale, printre care imagini, calendare si materiale video de pe YouTube, a precizat Dave Girouard, general manager al diviziei care supravegheaza noua aplicatie. "Pur si simplu adaugam un buton de editare pe web", a spus Girouard. Toate site-urile create prin intermediul acestui serviciu vor rula pe unul dintre computerele Google. Google a cumparat multe dintre unelte atunci cand a achizitionat compania JotSpot, anul trecut. Acestea reprezinta ultima noutate dintr-o serie de aplicatii pe care Goolge le ofera utilizatorilor particulari si mediului business, ca alternative la produse similare vandute de Microsoft, unul dintre cei mai mari rivali ai Google. Ultimul serviciu de la Google reprezinta un concurent al produslui SharePoint, dezvoltat de Microsoft, care necesita plata unor taxe de licentiere. Google lanseaza alternativa cu numai cateva zile inainte ca Microsoft sa sustina o conferinta in legatura cu SharePoint, la Seattle. Google pastreaza aplicatiile pe propriile computere, astfel incat utilizatorii le pot accesa, indiferent unde se afla, daca dispun de o conexiune la internet. Prin introducerea graduala a versiunilor gratuite pentru procesare de text, calcul tabelar si calendare, Google a amenintat in ultimii doi ani veniturile Microsoft, care castiga majoritatea banilor din vanzarile de software. Google sustine ca peste 50.000 de companii, agentii guvernamentale si scoli folosesc unele dintre aplicatiile sale. Compania nu a dezvaluit insa cate dintre aceste organizatii si-au facut abonamente premium pentru gama sa software. Anul trecut, licentierea pentru software-ul Google si alte produse a generat venituri de 181 de milioane de dolari, in vreme ce 16,4 miliarde de dolari au fost incasati din reclama. sursa: It-portal.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu