Strategie: donatori de programare

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

O firmă oferă gratuit 1.000 de ore de servicii IT organizaţiilor cu idei ingenioase. Membrilor companiei X3Studios le-au mai rămas 908 ore de lucru în design în folosul campaniilor româneşti
Proiect1000 a fost lansat în septembrie, cu puţin timp înainte ca firma timişoreană să împlinească şapte ani de activitate. În numai 24 de ore de la lansare, proiectul a adunat zeci de susţinători şi peste 50 de cereri de construire a imaginii.  Organizaţiile non-guvernamentale, instituţiile de cultură şi tinerii cu afaceri start-up şi-au trimis ideile reprezentanţilor X3Studios, care le-au selectat pe cele mai interesante şi au început să lucreze voluntar pentru ele. „Mi-a plăcut mult iniţiativa studenţilor din Facultatea de Sociologie.  Ei au cerut un site pentru facultate şi nu pentru liga studenţească în care activau”, a spus Ştefan Szakal, director X3Studios. Alte iniţiative luate în considerare de companie sunt Festivalul de Teatru din Alexandria sau enciclopedia on-line curiozităţi.net, propusă chiar de un copil de 14 ani.  Ore de 50.000 de euro Reprezentanţii companiei privesc Proiect1000 ca o invetiţie pe termen lung. „Începem prin design pro-bono şi sperăm să ne fidelizăm clienţii”, a spus Ştefan Szakal. Pentru clienţii obişnuiţi, preţurile percepute de companie sunt de 40 de euro pe oră şi nu sunt adaptate în funcţie de bugetele clienţilor.  Astfel, cele 1.000 de ore cedate de X3Studios sunt estimate la 50.000 de euro, iar la acoperirea lor lucrează 18 angajaţi. Secretul unui astfel de proiect constă în implicarea totală a susţinătorilor lui.  „Avem oameni care lucrează zece ore pentru contractele clasice, după care creează cu aceeaşi pasiune şi pentru proiectele pro-bono”, a mai spus Ştefan Szakal. „Nu avem copy-writeri, avem graficieni care vorbesc ca nişte copywriteri”, a adăugat acesta.  Bucureştiul s-a uitat cu admiraţie Compania timişoreană este cea mai premiată din regiune în domeniul design-ului grafic. După trei premii la Internetics şi unul la Eulda, 16 dintre logo-urile semnate X3Studios au ajuns în cel mai important catalog din domeniu: Los Logos 4, în premieră pentru o firmă românească.  „Până acum ne uitam în album ca să luăm exemplu de la modelele de acolo. Acum am ajuns şi noi în el”, a spus Oana Pîslaru, manager în relaţii cu publicul. Pentru că în Timişoara nu există o piaţă de publicitate, firma are tot mai mulţi clienţi la Bucureşti. „Piaţa din România este una răsfăţată”, a spus Ştefan Szakal.  „Numai cu multe ore de muncă şi implicare totală te poţi lansa serios într-o piaţă dominată de multinaţionale”, a mai spus acesta.  Atmosfera de lucru şi munca în echipă sunt şi ele esenţiale în realizarea de produselor de imagine. „La un proiect lucrează trei-patru persoane, care se consultă des cu clienţii”, a mai spus directorul. Deşi au mai rămas ore de lucru pentru Proiect1000, reprezentanţii companiei se gândesc la Proiect10000.  „Companii din Bucureşti ne-au contactat deja pentru a continua iniţiativa noastră şi s-au înscris la următorul episod din proiect”, a mai spus directorul. „Am rezervat deja domeniul proiect1000.org”, a adăugat acesta.

0 comentarii: